Het bestuur

Bestuur

Algemeen
Een bestuurslid zal in de huidige tijd van digitaliseringdigitaal vaardig moet zijn in de huidige tijd. Dit omdat  veel van de communicatie gaat via digitale media.. 

De taken van de bestuursleden conform het vastgestelde Huishoudelijk Reglement van 5 april 2014

Art: 7:

Het bestuur bestaat uit tenminste vijf en ten hoogste negen personen, die uit hun

midden een secretaris en een penningmeester aanwijzen. De algemene

Huishoudelijk reglement MTC Holland versie 5 april 2014 pag 1

ledenvergadering kiest, op voordracht van het bestuur, uit de leden van het

bestuur de voorzitter.

Art. 8.

De bestuurders worden benoemd door de algemene ledenvergadering en uit de

leden der vereniging. Tot bestuurslid kunnen slechts worden benoemd leden die

tenminste twee jaar als actief lid van de vereniging hebben gefungeerd. Kandidaat

stelling geschiedt door:

a) Het kenbaar maken van belangstelling van een kandidaat voor een functie binnen het bestuur

mits het maximale aantal bestuursleden niet is bereikt.

b) Stemming van de leden tijdens de algemene ledenvergadering.

Art. 9.

Jaarlijks treedt een bestuurslid af, in volgorde van jaar van toetreding. Een

aftredend bestuurslid kan zich direct weer kandidaatstellen waarna, een nieuwe

periode ingaat.


Het bestuur van MTC Holland bestaat uit 5 leden. Contact opnemen kan via het contactformulier.

Voorzitter: Ingmar Tennekes

Taken van de voorzitter volgens het huishoudelijk reglement:

Art. 16.

De voorzitter leidt alle vergaderingen. Bij zijn afwezigheid

of ontstentenis zal een der door de voorzitter aangewezen

bestuursleden als leider der vergadering optreden. Hij waakt

over de handhaving van de statuten en reglement, alsmede

over een geregelde gang van zaken in het- algemeen.

Art. 17.

Hij bepaalt de data van de bestuursvergaderingen zo dikwijls

hij zulks nodig acht. Hij is daartoe verplicht} indien drie

bestuursleden dit wensen, op een door die bestuursleden te

kiezen tijd en plaats.

Art. 18.

Indien op een vergadering de rust of goede orde door een of

meerdere leden of bestuursleden wordt verstoord, dan heeft

de voorzitter het recht, de vergadering tijdelijk te schor-

sen of geheel te ontbinden.

Secretaris: Carla Muurlink

Taken van de secretaris volgens het huishoudelijk reglement:

Art. 17.
De secretaris houdt de notulen van alle vergaderingen. Bij afwezigheid geeft h/zij hiervan tijdig kennis aan de voorzitter, die dan voor een plaatsvervanger dient te zorgen.

Art. 18.
De briefwisseling, het archiefbeheer en voorts alles, wat tot een vlotte afwikkeling aller voorkomende administratieve werkzaamheden behoort, geschiedt door hem/haar of onder zijn/haar verantwoording. Hij brengt in de jaarlijkse ledenvergadering aan de leden een verslag uit over de gang van zaken in de vereniging.

Penningmeester: Marlies Muurlink.

Taken van de penningmeester volgens het huishoudelijk reglement:

Art. 21.
De penningmeester beheert de geldmiddelen der vereniging.

Hij is terzake van dit beheer persoonlijk aansprakelijk, tenzij hij overmacht kan bewijzen.

Art. 22.
Hij draagt zorg voor het innen van de contributies} donaties etc. en draagt in het algemeen zorg voor de versterking van de geldmiddelen der vereniging.

Art. 23.
In de jaarvergadering legt hij rekening en verantwoording af van zijn beheer over het afgelopen verenigingsjaar.

Art. 24.
In de jaarvergadering dient hij bij de ledenvergadering een begroting in} betreffende de te verwachten uitgaven over het komende verenigingsjaar. Overschrijding van de de begroting geschiedt eerst na verkregen goedkeuring van de ledenvergadering.

Algemeen bestuurslid. Ton Bier

Algemeen bestuurslid. Ondersteunende taken

Algemeen bestuurslid. Theo Verkerk

Ondersteunende taken. Waaronder:
- Meehelpen website te onderhouden
- De toecompetitie