De vereniging

MTC Holland is een niet merkgebonden landelijke motorclub. Binnen de club worden door middel van leden initiatieven elk jaar de nodige evenementen door de leden georganiseerd. De meeste MTC leden gaan graag met de motor en een tentje op pad om elkaar te ontmoeten op een leuke camping of motorevenement. Bij voorkeur zoeken we dan iets waar bijvoorbeeld een kampvuur en-of barbecue mogelijk is. Overdag toeren we in fraaie regio's in binnen en buitenland en 's avonds is er dan gelegenheid voor het bijhouden van de sociale contacten.

In de winter organiseren we vaak een andere activiteit, zoals een uitje naar een dierenpark of een pittige strand -of boswandeling. Zo zien we elkaar ook in de winter een keer.

Daarnaast houden wij intern jaarlijks een toercompetitie. Daarin strijden de leden onderling om de eer wie de meeste kilometers aflegt per jaar. Aan deze competitie is voor de winnaars een leuk prijsje weggelegd en een certificaat van de afgelegde kilometers en behaalde plaats van het betreffende jaar. De eeuwige roem wordt tevens vastgelegd op deze website en in het overzicht aller tijden. Waarbinnen over de beschikbare jaren het totaal van alle verreden kilometers wordt bijgehouden.

Onze clubleden houden we op de hoogte met d.m.v. deze website en de nieuwsbrief die via e-mal wordt verzonden. Verderdiverse social media, zoals Facebook en WhatsApp. Daar niet iedereen gecharmeerd is van social media, worden de nieuwsbrief en website al leidende communicatiemiddelen gezien.

Vanwege het landelijk niet merken gebonden karakter kan een ieder, die gelijkgestemd is op het gebied van motorrijden lid worden van MTC Holland.

We hebben uiteraard statuten en een huishoudelijk reglement. Die documenten kun je hieronder vinden en downloaden.

Enkele algemene uitgangspunten van MTC Holland

• MTC Holland is een motorclub en bevordert het motortoerisme.

• MTC-leden, introducés en bezoekers worden geacht op de motor te komen en of met de motor deel te nemen

• Andere middelen van vervoer worden, als uitzondering, toegestaan.

• Echter indien sprake is van een clubbijdrage voor het evenement (bijv. overnachting), is deze alleen van toepassing op de leden die met de motor komen.

• Leden en/of introducés, bezoekers, die met ander vervoer zijn dan de motor, zijn dus welkom, maar betalen alle kosten zelf en verkrijgen geen clubvoordeel.